Fly Poland stworzyliśmy w odpowiedzi na dynamicznie rosnące zapotrzebowanie na lekkie samoloty przeznaczone do wynajmu. Od początku działalności, ideą firmy było wypracowanie takich standardów, które pozwolą na szybki i bezproblemowy wynajem samolotów osobom posiadającym uprawnienia lotnicze oraz zapewnienie
możliwości codziennego latania po kilka godzin, tak żeby szybko i ekonomicznie budować swoje doświadczenie w powietrzu.
Piloci budujący nalot do uprawnień zawodowych lub też piloci latający jedynie dla przyjemności, chętnie korzystają z naszych usług ze względu na bezproblemową współpracę oraz atrakcyjne ceny. Przez pierwsze 12 miesięcy działalności z naszych usług wynajmu samolotów skorzystało ponad 70 pilotów z Polski i za granicy.
Fly Poland stworzyliśmy w odpowiedzi na dynamicznie rosnące zapotrzebowanie na lekkie samoloty przeznaczone do wynajmu. Od początku działalności, ideą firmy było wypracowanie takich standardów, które pozwolą na szybki i bezproblemowy wynajem samolotów osobom posiadającym uprawnienia lotnicze oraz zapewnienie
możliwości codziennego latania po kilka godzin, tak żeby szybko i ekonomicznie budować swoje doświadczenie w powietrzu.
Piloci budujący nalot do uprawnień zawodowych lub też piloci latający jedynie dla przyjemności, chętnie korzystają z naszych usług ze względu na bezproblemową współpracę oraz atrakcyjne ceny. Przez pierwsze 12 miesięcy działalności z naszych usług wynajmu samolotów skorzystało ponad 70 pilotów z Polski i za granicy.
"Bardzo dobrze utrzymany samolot. Kontakt z właścicielami wzorowy i bezproblemowy. Mogę z całego serca polecić każdemu :-) Dzięki i na pewno do zobaczenia!"
"Bardzo dobrze utrzymany samolot. Kontakt z właścicielami wzorowy i bezproblemowy. Mogę z całego serca polecić każdemu :-) Dzięki i na pewno do zobaczenia!"
Dziękujemy Wam za wspólnie spędzony czas w powietrzu i na ziemi! Do zobaczenia wkrótce!...

Rezerwacja lotów
Chcesz zarezerwować lot? Wypełnij poniższy formularz i oczekuj potwierdzenia z naszej strony. Pamiętaj; odwołanie rezerwacji bez konsekwencji finansowych możliwe jest minimum 24h przed planowanym startem.
Pamiętaj żeby przed każdym zaplanowanym lotem wypełnić, krótki formularz zlecenia na lot, który znajdziesz tutaj.
Rezerwacja lotów
Rezerwacja lotów
Chcesz zarezerwować lot? Wypełnij poniższy formularz i oczekuj potwierdzenia z naszej strony. Pamiętaj; odwołanie rezerwacji bez konsekwencji finansowych możliwe jest minimum 24h przed planowanym startem.
Pamiętaj żeby przed każdym zaplanowanym lotem wypełnić, krótki formularz zlecenia na lot, który znajdziesz tutaj.
Chcesz zarezerwować lot? Wypełnij poniższy formularz i oczekuj potwierdzenia z naszej strony. Pamiętaj; odwołanie rezerwacji bez konsekwencji finansowych możliwe jest minimum 24h przed planowanym startem.
Pamiętaj żeby przed każdym zaplanowanym lotem wypełnić, krótki formularz zlecenia na lot, który znajdziesz tutaj.
Cessna C150M
Wersja M to ostatni model Cessny C150 (produkowana w latach 1975-1977). Zwiększona została wysokość statecznika pionowego o 15 cm (6 cali) co ułatwiło sterowanie podczas bocznego wiatru. W 1975 roku zbudowano 1269 sztuk "M".
W 1976 roku wyłączniki elektryczne zastąpiono bezpiecznikami. Prędkościomierz wskazywał prędkość w węzłach, elektryczny wskaźnik temperatury oleju zastąpił rurkę Bourdon'a. Dodatkowo w pełni regulowane siedzenia stały się elementem standardowego wyposażenia. Zmieniono również kształt owiewek podwozia, wprowadzono drobne zmiany w konsoli kokpitu. W tym roku zbudowano 1399 egzemplarzy.
W 1977 roku wprowadzono całkowicie automatyczny przełącznik klap (porzucono zasadę „ręki na przełączniku”), a ich wskaźnik został umieszczony obok przełącznika.W tym roku wyprodukowano zaledwie 427 ostatnich egzemplarzy z powodu wprowadzenia nowszego modelu Cessna 152. Z biegiem lat wszystkie te ulepszenia przyczyniły się do znaczącego wzrostu masy własnej samolotu z 436 do 512 kilogramów (150M Commuter). To spowodowało wzrost masy startowej o 45 kg.
Łącznie zbudowano 3097 egzemplarzy modelu M.

22l/h
Fuel flow
5,5 h
Endurance
Fly Poland
Operator
90 kts
Cruising speed
2 person
Pax
C150M
Version
140l
Capacity
Różnice między Cessną C150 a C152
Różnice wizualne między tymi samolotami nie są duże co często powoduje problemy z ich odróżnianiem.
Wbrew obiegowym opiniom nie można sugerować się umiejscowieniem świateł lądowania i kołowania. W wersji 150L zostały one przeniesione ze skrzydeł do dolnej maski, jednak z powodów drgań i ciepła cofnięto tę zmianę w Cessnach 152 wyprodukowanych po 1984 roku – oba rodzaje samolotów mogą posiadać jedną z tych konfiguracji i nie należy się tym sugerować.
W wersji 150L przeprojektowano podwozie, które uzyskało nowszy, okrągły przekrój, spotykany później w Cessnach 152. Starsze podwozie o przekroju prostokątnym spotyka się tylko w Cessnach 150, lecz oba modele mogą posiadać już nowsze podwozie „rurowe”.
Jedna z podstawowych różnic to maksymalne wychylenie klap, wszystkie Cessny 150 posiadają 40-stopniowe klapy, a 152 – 30-stopniowe.
Cessny 152 wyposażone są w silnik Lycoming O-235. Widać to po kształcie masek, zwłaszcza po umieszczeniu śmigła w pozycji poziomej – wlot powietrza w Cessnach 150 umieszczony jest nieznacznie ponad śmigłem, gdy w Cessnach 152 śmigło w pozycji poziomej zasłania wlot powietrza.
Ponadto maski silnika Cessny 150 są skonstruowane w sposób, który wymaga zdjęcia zarówno maski dolnej jak i górnej w razie konieczności dostępu do dolnych świec zapłonowych. Konstrukcja masek silnika Cessna 152 umożliwia dostęp do dolnych świec bez zdejmowania dolnej maski.